Zaproszenie do projektu „Kto pyta, nie błądzi”
Zaproszenie do projektu „Kto pyta, nie błądzi”
Featured

Zaproszenie do projektu „Kto pyta, nie błądzi”

Stowarzyszenie Salvete z siedzibą w Zamościu zaprasza do udziału w projekcie „Kto pyta, nie błądzi” w ramach realizacji zadania publicznego pod nazwą: Prowadzenie poradnictwa psychologicznego, społeczno-prawnego oraz udzielanie informacji na temat przysługujących uprawnień, dostępnych usług, sprzętu rehabilitacyjnego i pomocy technicznej dla osób niepełnosprawnych.

 

Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie” 20160727salvate2

 

ZAŁOŻENIA PROJEKTU „KTO PYTA, NIE BŁĄDZI ”
ADRESACI – projekt skierowany do 40 osób niepełnosprawnych (pełnoletnich oraz małoletnich, niezależnie od stopnia i rodzaju niepełnosprawności) oraz członków ich rodzin z powiatów: zamojskiego, tomaszowskiego, biłgorajskiego, hrubieszowskiego i krasnostawskiego.
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA – w miejscu wskazanym przez uczestnika lub pełnomocnika osoby niepełnosprawnej(np. miejsce zamieszkania, urząd).
OKRES REKRUTACJI- od podpisania umowy do końca lipca 2016r. z możliwością wydłużenia do listopada 2016r.
CEL GŁÓWNY- wsparcie niepełnosprawnych uczestników zadania oraz członków ich rodzin poprzez poradnictwo psychologiczne, społeczno prawne.
BEZPŁATNE WSPARCIE REALIZOWANE BĘDZIE OD SIERPNIA 2016r. DO 31.12.2016r. W ZAKRESIE:

PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE – 160 godzin
PORADNICTWO SPOŁECZNO-PRAWNE – 160 godzin
KONTAKT: Nr kom.- 511 867 628
KONTAKT: Nr kom. - 691 727 601
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osoby zainteresowane poradnictwem mogą korzystać z obu proponowanych instrumentów lub z jednego wybranego. Liczba godzin przypadająca na uczestnika będzie dostosowywana indywidualnie według zgłaszanych potrzeb.


Poradnictwo społeczno- prawnego adresowane jest do niepełnosprawnych uczestników i ich rodzin i obejmuje między innymi następujące obszary tematyczne:
1. Bariery architektoniczne – możliwości uzyskania dofinansowania do likwidacji barier architektonicznych
2. Edukacja – możliwości kształcenia integracyjnego oraz formy pomocy finansowej dla niepełnosprawnych uczniów i studentów.
3.Lokale – uprawnienia do lokalu socjalnego, procedur eksmisyjnych lub pomieszczenia tymczasowego w przypadku eksmisji.
4. Łączność – dostępność dla osób z niepełnosprawnością usług pocztowych i telekomunikacyjnych, możliwości uzyskania zwolnień.
5. Odszkodowania komunikacyjne – możliwość otrzymania odszkodowań oraz innych roszczeń przez osoby, poszkodowane w wyniku wypadków komunikacyjnych.
6. Orzeczenia o niepełnosprawności – prawne potwierdzenie statusu niepełnosprawności; sposób uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, uzyskania orzeczenia o niezdolności do pracy, wskazania do rehabilitacji i opieki.
7. Podatki – ogólne zasady odliczeń wydatków na cele rehabilitacyjne.
8.Praca – zasady rejestracji w urzędzie pracy, uprawnienia pracownika niepełnosprawnego, możliwości uzyskania pomocy finansowej na uczestnictwo w szkoleniach oraz w uruchomieniu własnej działalności gospodarczej lub współtworzenie spółdzielni socjalnych lub dołączenie do już istniejących, praca pobierających rentę.
9. Pomoc społeczna ‒ formy pomocy, z której korzystać mogą osoby z niepełnosprawnością oraz ich rodzin, warunki uzyskania świadczeń pomocy społecznej.
10. Rehabilitacja i leczenie – uprawnienia przysługujące osobie dotkniętej chorobą, zasady leczenia uzdrowiskowego i możliwości uzyskania dofinansowania do uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym.
11. Świadczenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – możliwości i warunki ubiegania się o rentę z tytułu niezdolności do pracy, renty szkoleniowej, dodatku pielęgnacyjnego, renty socjalnej, zasad zmniejszania i zawieszania świadczeń w przypadku uzyskania innych przychodów.
12. Sprzęt rehabilitacyjny – zasady uzyskania sprzętu rehabilitacyjnego, środków pomocniczych i technicznych oraz dofinansowania ich zakupu ze środków PFRON.
13. Świadczenia rodzinne – świadczenia wspierające rodziny wychowujące dzieci niepełnosprawne oraz podejmujące opiekę nad niepełnosprawnym członkiem rodziny.
14. Transport–ulgi w przejazdach środkami transportu publicznego oraz uprawnienia osób z niepełnosprawnością, podróżujących drogą lotniczą.
15. Ubezwłasnowolnienie i przymusowe leczenie– zasady i procedury związane z przymusowym leczeniem lub badaniem psychiatrycznym osób chorych psychicznie, procedury przymusowego przyjęcia do domu pomocy społecznej, warunki i procedury związane z ubezwłasnowolnieniem.
16. Inne uprawnienia i ulgi‒ np. dla osób niewidomych, warunki ułatwiające osobom udział w wyborach i inne dotyczące osób z niepełnosprawnością.
17. Tematyka prawa cywilnego/rodzinnego.
Poradnicto psychologiczne adresowane do uczestników z niepełnosprawnością i ich rodzin, które niezależnie od jej stopnia i rodzaju, zgłaszają potrzebę wsparcia poradnictwem psychologicznym, między innymi w sytuacji:
1.Kryzysu rozwojowego, kryzysu sytuacyjnego, problemach przy podejmowaniu decyzji w sytuacjach kiedy towarzyszy lęk i świadomość możliwości popełnienia błędu.
2. Motywowanie i ukierunkowywanie na rozwój własnych talentów i zainteresowań.
3. Wspieranie osoby dotkniętej kryzysem, pokazanie drugiej stronie alternatywnych sytuacji; pomoc w uświadomieniu jej, że doświadczanie problemów, trudności pozwala wzbogacić wiedzę o swoich uczuciach, słabościach, ograniczeniach bądź uświadomieniu że, kryzys, a właściwie jego przeżycie, jest normą, przejawem rozwoju.
4. Przy występujących trudnościach przystosowawczych ujawniających się takimi zachowaniami jak impulsywność, zachowania agresywne, społeczne wycofanie, buntowniczość. 5. Przy pokonywaniu kryzysów życiowych przez osoby niepełnosprawne (przejście od roli chorego do roli niepełnosprawnego, kryzys ograniczonej niezależności, kryzys pustki społecznej, kryzys rzeczywisty związany z kłopotami finansowymi, barierami architektonicznymi, trudnościami w zdobyciu sprzętu ułatwiającego życie codzienne, uzyskanie pracy. 6. W sytuacji wykluczenia społecznego jako konsekwencji niepełnosprawności.
7. Przy udzielaniu informacji o różnych formach pomocy psychologicznej, z której mogą korzystać osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny np. psychoterapii indywidualnej i grupowej, psychoterapii krótko i długoterminowej, konsultacjach diagnostycznych, poradach i konsultacjach psychologicznych prowadzonych przez psychoterapeutę, interwencji kryzysowej, jak również pomocy psychiatrycznej.

Copyright © Free Joomla! 4 templates / Design by Galusso Themes