Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - GOPS

Formularz
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego
Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
Wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
Wniosek o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka
Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka
Wniosek o ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego
Wniosek o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego
Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia rodzicielskiego
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego
Oświadczenie wnioskodawcy o miejscu zamieszkania, wieku, zatrudnieniu i sytuacji ekonomicznej osób zobowiązanych względem osoby uprawnionej do alimentacji, innych niż dłużnik alimentacyjny
Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach swoich albo członka rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy innych niż dochody podlegające opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.)
Oświadczenie wnioskodawcy o wysokości jego składek na ubezpieczenie zdrowotne albo składek członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy
Oświadczenie wnioskodawcy o wielkości jego gospodarstwa rolnego albo gospodarstwa członka rodziny wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy
Oświadczenie wnioskodawcy o bezskuteczności egzekucji alimentów
Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach swoich albo członka rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.)
Oświadczenie wnioskodawcy o wysokości jego składek na ubezpieczenie zdrowotne albo składek członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
Oświadczenie wnioskodawcy o wielkości jego gospodarstwa rolnego albo gospodarstwa członka rodziny wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
Oświadczenie wnioskodawcy o terminie i okresie, na jaki został udzielony urlop wychowawczy, oraz o co najmniej sześciomiesięcznym okresie pozostawania w stosunku pracy bezpośrednio przed uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego
Oświadczenie wnioskodawcy o niekorzystaniu przez więcej niż 5 dni w tygodniu z całodobowej opieki nad dzieckiem umieszczonym w placówce zapewniającej całodobową opiekę, w tym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym
Oświadczenie wnioskodawcy potwierdzające tymczasowe zameldowanie ucznia poza miejscem zamieszkania
Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach swoich albo członka rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres na który ustalane jest prawo do świadczenia wychowawczego, innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.)
Oświadczenie wnioskodawcy o wielkości jego gospodarstwa rolnego albo gospodarstwa członka rodziny wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres, na który ustalane jest prawo do świadczenia wychowawczego
Oświadczenie wnioskodawcy o wysokości jego składek na ubezpieczenie zdrowotne albo składek członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres na jaki ustalane jest prawo do świadczenia wychowawczego

Udostępnianie aktów normatywnych i innych aktów prawnych w Urzędzie Gminy Werbkowice

W Urzędzie Gminy Werbkowice znajdują się dwa INFOMATY, które umożliwiają wgląd do informacji zamieszczonych na stronie http://www.werbkowice.pl oraz http://www.bip.werbkowice.pl, a w szczególności do aktów prawa miejscowego Gminy Werbkowice, Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego oraz Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego.

REFERAT PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH - RPO

 

Formularz

1. Podatek rolny

2. Podatek leśny

3. Podatek od nieruchomości

4. Ulga kupna

5. Zwrot podatku akcyzowego

Oświadczenie o posiadaczu samoistnym
Pełnomocnictwo szczególne PPS-1
Wniosek o wydanie zaświadczenia w sprawach podatkowych
Wniosek o zaliczenie nadpłaty na poczet bieżących lub przyszłych zobowiązań podatkowych
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na powiadomienia sms

Do zakresu działania w zakresie podatków i opłat lokalnych należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ustalania przez Radę stawek, ulg i zwolnień oraz sposobu poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz opłat lokalnych;
  2. prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych;
  3. prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków oraz opłat lokalnych;
  4. egzekucja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
  5. nadzór nad inkasentami poboru podatków i opłat, ewidencja, kontrola oraz naliczenie prowizji;
  6. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;
  7. potwierdzanie oświadczeń dla rolników o spełnianiu wymogów do kupna gruntów zgodnie z ustawą o kształtowaniu ustroju rolnego;
  8. prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  9. realizowanie zadań wynikających ze zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie:
    1. prowadzenia ewidencji opłat (księgowanie wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi),
    2. egzekucji należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  10. prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej, wydawanie zaświadczeń, prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości;
  11. pomoc de-minimis w rolnictwie, prowadzenie monitoringu i sprawozdawczości;
  12. wydawanie druków ścisłego zarachowania, prowadzenie ewidencji wydanych druków;
  13. obsługa kasowa Urzędu.

REFERAT FINANSOWY - RF

Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:

  1. opracowywanie projektu budżetu i planów finansowych;
  2. czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej, przygotowywanie propozycji zmian w budżecie i w planie finansowym;
  3. przygotowywanie informacji dotyczących wykonania budżetu i jego zmian oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej;
  4. nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej;
  5. prowadzenie kontroli finansowej w gminnych jednostkach organizacyjnych i pomocniczych, udzielanie instruktażu;
  6. prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu oraz osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych;
  7. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy i Urzędu oraz organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  8. opracowywanie analiz i prognoz finansowych;
  9. przeprowadzanie inwentaryzacji majątku Gminy;
  10. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym, bankami, itp.;
  11. prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, wyposażania, materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  12. prowadzenie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i statystycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  13. prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT;
  14. realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem w Gminie funduszu sołeckiego;
  15. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji finansowej dotyczącej realizacji przedsięwzięć finansowanych ze środków budżetowych i pozabudżetowych;
  16. naliczanie i przekazywaniu dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz kontrola prawidłowości ich wykorzystywania;
  17. kontrola prawidłowego wykorzystania dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym pod względem finansowym;
  18. prowadzenie pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej w Urzędzie;
  19. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych;
  20. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

REFERAT OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI - ROŚ

 

Formularz
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej
Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Wniosek o przeniesienie dotychczasowego punktu adresowego
Wniosek o poświadczenie własnoręczności podpisu
Wniosek o przeniesienie dotychczasowego punktu adresowego
Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości
Wniosek o podział nieruchomości
Wniosek o przyłączenie nieruchomości do nieruchomości sąsiedniej w trybie bezprzetargowym
Wniosek o rezygnację z umowy dzierżawy gruntu
Wniosek o sfinansowanie zabiegu sterylizacji/kastracji zwierząt
Wniosek o sprzedaż prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia
Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości
Wniosek o wydanie zaświadczenia, że na działce znajduje się budynek
Wniosek o wydzierżawienie gruntu
 
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu
Klauzula informacyjna - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie/przesadzenie drzew lub krzewów
Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzew/krzewów
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa/drzew na terenie gminy Werbkowice - dotyczy osób fizycznych
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Werbkowice w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
Informacja o wyrobach zawierających azbest
 
WNIOSEK O NAJEM ŚWIETLICY (PDF)
Potwierdzenie zużycia energii elektrycznej i wody (PDF)
WNIOSEK O NAJEM ŚWIETLICY (edytowalny)
Potwierdzenie zużycia energii elektrycznej i wody (edytowalny)

Wniosek o wynajem mieszkania komunalnego lub najmu socjalnego lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Werbkowice

Do zakresu działania Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska
  2. Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach oraz gospodarki odpadami;
  3. Prowadzenie spraw w zakresie opieki nad zwierzętami;
  4. Prowadzenie spraw w zakresie opieki nad miejscami pamięci narodowej;
  5. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony dóbr kultury, opieki nad zabytkami i pomnikami przyrody;
  6. Prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa;
  7. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony danych osobowych;
  8. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
  9. Prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
  10. Prowadzenie spraw w zakresie gminnych targowisk;
  11. Prowadzenie spraw w zakresie spraw gospodarczych;
  12. Prowadzenie spraw w zakresie mienia komunalnego;
  13. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki nieruchomościami.
Copyright © Free Joomla! 4 templates / Design by Galusso Themes