Udostępnianie aktów normatywnych i innych aktów prawnych w Urzędzie Gminy Werbkowice

W Urzędzie Gminy Werbkowice znajdują się dwa INFOMATY, które umożliwiają wgląd do informacji zamieszczonych na stronie http://www.werbkowice.pl oraz http://www.bip.werbkowice.pl, a w szczególności do aktów prawa miejscowego Gminy Werbkowice, Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego oraz Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego.

REFERAT PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH - RPO

 

Formularz

1. Podatek rolny

2. Podatek leśny

3. Podatek od nieruchomości

4. Ulga kupna

5. Zwrot podatku akcyzowego

Oświadczenie o posiadaczu samoistnym
Pełnomocnictwo szczególne PPS-1 (wymagany podpis wnioskodawcy na każdej stronie)
Wniosek o wydanie zaświadczenia w sprawach podatkowych
Wniosek o zaliczenie nadpłaty na poczet bieżących lub przyszłych zobowiązań podatkowych

Do zakresu działania w zakresie podatków i opłat lokalnych należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ustalania przez Radę stawek, ulg i zwolnień oraz sposobu poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz opłat lokalnych;
  2. prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych;
  3. prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków oraz opłat lokalnych;
  4. egzekucja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
  5. nadzór nad inkasentami poboru podatków i opłat, ewidencja, kontrola oraz naliczenie prowizji;
  6. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;
  7. potwierdzanie oświadczeń dla rolników o spełnianiu wymogów do kupna gruntów zgodnie z ustawą o kształtowaniu ustroju rolnego;
  8. prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  9. realizowanie zadań wynikających ze zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie:
    1. prowadzenia ewidencji opłat (księgowanie wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi),
    2. egzekucji należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  10. prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej, wydawanie zaświadczeń, prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości;
  11. pomoc de-minimis w rolnictwie, prowadzenie monitoringu i sprawozdawczości;
  12. wydawanie druków ścisłego zarachowania, prowadzenie ewidencji wydanych druków;
  13. obsługa kasowa Urzędu.

REFERAT FINANSOWY - RF

Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:

  1. opracowywanie projektu budżetu i planów finansowych;
  2. czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej, przygotowywanie propozycji zmian w budżecie i w planie finansowym;
  3. przygotowywanie informacji dotyczących wykonania budżetu i jego zmian oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej;
  4. nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej;
  5. prowadzenie kontroli finansowej w gminnych jednostkach organizacyjnych i pomocniczych, udzielanie instruktażu;
  6. prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu oraz osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych;
  7. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy i Urzędu oraz organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  8. opracowywanie analiz i prognoz finansowych;
  9. przeprowadzanie inwentaryzacji majątku Gminy;
  10. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym, bankami, itp.;
  11. prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, wyposażania, materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  12. prowadzenie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i statystycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  13. prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT;
  14. realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem w Gminie funduszu sołeckiego;
  15. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji finansowej dotyczącej realizacji przedsięwzięć finansowanych ze środków budżetowych i pozabudżetowych;
  16. naliczanie i przekazywaniu dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz kontrola prawidłowości ich wykorzystywania;
  17. kontrola prawidłowego wykorzystania dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym pod względem finansowym;
  18. prowadzenie pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej w Urzędzie;
  19. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych;
  20. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Copyright © Free Joomla! 4 templates / Design by Galusso Themes