W minioną środę Monika Podolak - Wójt Gminy Werbkowice, podpisała umowę dotacji na dofinansowanie zadania realizowanego w ramach "Ogólnopolskiego program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Cześć 2 Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwia odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.
Przedmiotem umowy dotacji jest usuwanie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych.
Umowa została zawarta z Panem Stanisławem Mazurem Prezesem Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie.
Kwota dofinansowania z NFOŚIGW wynosi 72 491,80 zł, co pozwala na pokrycie do 100% kosztów kwalifikowanych.
W ramach tego projektu odebrany zostanie eternit do utylizacji pochodzący z wymiany pokryć dachowych budynków gospodarczych, co jest istotnym krokiem w kierunku poprawy bezpieczeństwa i ochrony środowiska w naszej gminie z uwagi na znaczną jego ilość.
Odbiór azbestu już się odbywa i będzie trwał do dnia 10 lipca 2025 r. a szczegóły dotyczące dat odbioru w poszczególnych gospodarstwach ustali indywidualnie podmiot realizujący usługę na rzecz gminy. Zajmie się tym profesjonalna firma Prywatne Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Wagra Wacław Ostrowski, Dzierzkowice, co zapewni sprawną i bezpieczną realizację tego przedsięwzięcia.
Fot: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie
www.wfos.lublin.pl