REFERAT FINANSOWY - RF

Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:

  1. opracowywanie projektu budżetu i planów finansowych;
  2. czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej, przygotowywanie propozycji zmian w budżecie i w planie finansowym;
  3. przygotowywanie informacji dotyczących wykonania budżetu i jego zmian oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej;
  4. nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej;
  5. prowadzenie kontroli finansowej w gminnych jednostkach organizacyjnych i pomocniczych, udzielanie instruktażu;
  6. prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu oraz osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych;
  7. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy i Urzędu oraz organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  8. opracowywanie analiz i prognoz finansowych;
  9. przeprowadzanie inwentaryzacji majątku Gminy;
  10. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym, bankami, itp.;
  11. prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, wyposażania, materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  12. prowadzenie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i statystycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  13. prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT;
  14. realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem w Gminie funduszu sołeckiego;
  15. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji finansowej dotyczącej realizacji przedsięwzięć finansowanych ze środków budżetowych i pozabudżetowych;
  16. naliczanie i przekazywaniu dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz kontrola prawidłowości ich wykorzystywania;
  17. kontrola prawidłowego wykorzystania dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym pod względem finansowym;
  18. prowadzenie pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej w Urzędzie;
  19. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych;
  20. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

REFERAT OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI - ROŚ

 

Formularz
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej
Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Wniosek o przeniesienie dotychczasowego punktu adresowego
Wniosek o poświadczenie własnoręczności podpisu
Wniosek o przeniesienie dotychczasowego punktu adresowego
Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości
Wniosek o podział nieruchomości
Wniosek o przyłączenie nieruchomości do nieruchomości sąsiedniej w trybie bezprzetargowym
Wniosek o rezygnację z umowy dzierżawy gruntu
Wniosek o sfinansowanie zabiegu sterylizacji/kastracji zwierząt
Wniosek o sprzedaż prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia
Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości
Wniosek o wydanie zaświadczenia, że na działce znajduje się budynek
Wniosek o wydzierżawienie gruntu
 
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu
Klauzula informacyjna - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie/przesadzenie drzew lub krzewów
Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzew/krzewów
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa/drzew na terenie gminy Werbkowice - dotyczy osób fizycznych
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Werbkowice w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
Informacja o wyrobach zawierających azbest
 
WNIOSEK O NAJEM ŚWIETLICY (PDF)
Potwierdzenie zużycia energii elektrycznej i wody (PDF)
WNIOSEK O NAJEM ŚWIETLICY (edytowalny)
Potwierdzenie zużycia energii elektrycznej i wody (edytowalny)

Wniosek o wynajem mieszkania komunalnego lub najmu socjalnego lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Werbkowice

Do zakresu działania Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska
  2. Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach oraz gospodarki odpadami;
  3. Prowadzenie spraw w zakresie opieki nad zwierzętami;
  4. Prowadzenie spraw w zakresie opieki nad miejscami pamięci narodowej;
  5. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony dóbr kultury, opieki nad zabytkami i pomnikami przyrody;
  6. Prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa;
  7. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony danych osobowych;
  8. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
  9. Prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
  10. Prowadzenie spraw w zakresie gminnych targowisk;
  11. Prowadzenie spraw w zakresie spraw gospodarczych;
  12. Prowadzenie spraw w zakresie mienia komunalnego;
  13. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki nieruchomościami.

REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH I URZĄD STANU CYWILNEGO - USC

 

Formularz  
Wniosek o sporządzenie w polskich księgach stanu cywilnego zagranicznego aktu małżeństwa Klauzula informacyjna
Wniosek o sprostowanie uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Wniosek o wpisanie (umiejscowienie) aktu małżeństwa
Wniosek o wpisanie (umiejscowienie) zagranicznego aktu urodzenia
Wniosek o wpisanie (umiejscowienie) zagranicznego aktu zgonu
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska Klauzula informacyjna
   
Wniosek o wymeldowanie w drodze decyzji Klauzula informacyjna
Wniosek o zameldowanie w drodze decyzji
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców
Zgłoszenie pobytu czasowego
Zgłoszenie pobytu stałego
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
Pełnomocnictwo w sprawach meldunkowych
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie obiektu niebędącego obiektem hotelarskim  
Wniosek o przyznanie wyprawki dla nowo narodzonych mieszkańców Gminy Werbkowice - „Witaj w Gminie Werbkowice”  

Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  1. Prowadzenia spraw w zakresie spraw USC;
  2. Prowadzenia spraw w zakresie wydawania dowodów osobistych;
  3. Prowadzenia spraw w zakresie spraw ewidencji ludności;
  4. Prowadzenia spraw w zakresie zbiórek publicznych, zgromadzeń i imprez masowych;
  5. Prowadzenie spraw w zakresie spraw obronnych i ochrony przeciwpożarowej.

REFERAT ORGANIZACYJNY - RO

 

Formularz
Wniosek o poświadczenie własnoręczności podpisu
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wniosek o zapewnienie dowozu do placówki edukacyjnej
Wniosek rodziców o zwrot kosztów przejazdu dziecka niepełnosprawnego i opiekuna do najbliższej placówki edukacyjnej
Wniosek o ustalenie stopnia uzależnienia od alkoholu
Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
Zgłoszenie zmiany w zezwoleniu na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa
Wniosek o przyznanie Patronatu Honorowego Wójta Gminy Werbkowice

Do zakresu działania Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw w zakresie obsługi sekretariatu i archiwum zakładowego;
  2. Prowadzenie spraw w zakresie spraw kadrowych i organizacyjnych;
  3. Prowadzenie spraw w zakresie obsługi Rady Gminy;
  4. Prowadzenie spraw w zakresie obsługi jednostek pomocniczych;
  5. Prowadzenie spraw w zakresie przeprowadzania wyborów powszechnych;
  6. Prowadzenie spraw w zakresie oświaty;
  7. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  8. Prowadzenie spraw w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  9. Prowadzenie spraw w zakresie sportu, kultury i turystyki;
  10. Prowadzenia spraw w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii;
  11. Prowadzenia spraw w zakresie zdrowia.

REFERAT INWESTYCJI, ROZWOJU I PLANOWANIA - RIP

 

Formularz
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Werbkowice
Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/kierunkach zagospodarowania w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy
Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego (wniosek)
 
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
WNIOSEK o wydanie warunków technicznych na wykonanie zjazdu w pasie drogowym
Wniosek o warunki lokalizacji w pasie drogi publicznej i wewnętrznej
 
Zgłoszenie awarii instalacji solarnej - etap I - montaż w 2017-2018 
Zgłoszenie awarii instalacji solarnej - etap II - montaż w 2021/2022

Do zakresu działania Referatu Inwestycji, Rozwoju i Planowania należy w szczególności:

  1. Realizacji projektów z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych, promocji oraz rozwoju Gminy;
  2. Prowadzenie spraw w zakresie planowania przestrzennego;
  3. Prowadzenie spraw w zakresie budownictwa;
  4. Prowadzenie spraw w zakresie realizacji inwestycji;
  5. Prowadzenie spraw w zakresie budowy i utrzymania dróg gminnych;
  6. Prowadzenie spraw w zakresie transportu zbiorowego;
  7. Prowadzenie spraw w zakresie zamówień publicznych;
  8. Prowadzenie spraw w zakresie informatyki.

Gmina w stowarzyszeniach

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Werbkowice:

 

  • STOWARZYSZENIE SAMORZĄDÓW EUROREGIONU BUG

bug

Data przystąpienia: 09.12.1999 r.
Podstawa: Uchwała Nr XIII/90/99 Rady Gminy w Werbkowicach z dnia 9 grudnia 1999 r.
Strona www: https://euroregionbug.pl

 

  • ZWIĄZEK GMIN ZIEMI HRUBIESZOWSKIEJ

Data przystąpienia: 15.02.2001 r.
Podstawa: Uchwała Nr XXVII/183/2011 Rady Gminy w Werbkowicach z dnia 15 lutego 2001 r.

Data wystąpienia: 23.01.2020 r.
Podstawa: Uchwała Nr XV/93/2020 Rady Gminy Werbkowice z dnia 23 stycznia 2020 r.

 

  • STOWARZYSZENIE HRUBIESZOWSKIE „LEPSZE JUTRO” LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA

lgd

Data przystąpienia: 16.10.2008 r.
Podstawa: Uchwała Nr XXIV/159/2008 Rady Gminy Werbkowice z dnia 16 października 2008 r.
Strona www: https://www.lgdhrubieszow.pl

 

  • ZWIĄZEK GMIN LUBELSZCZYZNY

logo

Data przystąpienia: 01.01.2025 r.
Podstawa: Uchwała Nr IX/62/2024 Rady Gminy Werbkowice z dnia 30 października 2024 r.
Strona www: https://www.zgl.pl

Copyright © Free Joomla! 4 templates / Design by Galusso Themes