W dniu 12 lutego 2010 r. w Hrubieszowskim Domu Kultury ul. 3 Maja odbyła się konferencja zorganizowana przez Polską Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” z siedzibą w Lublinie podsumowująca projekt pt. „Profesjonalny urząd - program doskonalenia zawodowego pracowników jednostek samorządu terytorialnego powiatu hrubieszowskiego", w którym fundacja była liderem.
Projekt został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na podstawie umowy o dofinansowanie projektu podpisanej z Departamentem Administracji Publicznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
W projekcie uczestniczył oprócz j.s.t powiatu hrubieszowskiego również Urząd Gminy w Werbkowicach. W szkoleniach w 2009 r., doskonalących zawodowo wzieło udział w sumie 20 pracowników UG Werbkowice. Wszyscy ukończyli szkolenia i otrzymali certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kwalifikacje .
Tematyka szkoleń była bardzo obszerna ( finanse publiczne i księgowość , zamówienia publiczne, zarządzanie zasobami ludzkim, język obcy), a każdy szkolący się, mógł wybrać, dziedzinę która go zainteresowała .
Bez finansowego wsparcia zewnętrznego przeszkolenie tak duże liczby pracowników było by trudne ze względu na ograniczone możliwości finansowe Gminy.
Sekretarz Gminy
Sławomir Bednarczuk