Plan ogólny to dokument planistyczny obejmujący obszar całej gminy.
Jest to akt prawa miejscowego, którego ustalenia będą wiążące zarówno dla planów miejscowych jak i dla decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Plan ogólny gminy zastąpi dotychczas obowiązujące studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Plan ogólny określi podział obszaru gminy na strefy planistyczne oraz określi gminne standardy urbanistyczne. Brak sporządzenia stosownego opracowania planistycznego w tej dacie będzie skutkować brakiem możliwości uchwalania planów miejscowych oraz brakiem możliwości wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Podstawa prawna
Podstawą do sporządzenia planu ogólnego gminy jest ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz rozporządzenie ministra rozwoju i technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758).
Etap procedury: / Na jakim etapie jesteśmy?
- Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy Werbkowice
- Ogłoszenie o podjęciu uchwały, przyjmowanie wniosków
Złóż wniosek
Wnioski do projektu planu ogólnego mogą składać wszystkie zainteresowane osoby, firmy bądź instytucje w nieprzekraczalnym terminie do 30 września 2024 r.
Jak wypełnić wniosek?
Wnioski można składać:
- W formie papierowej w Sekretariacie Urzędu Gminy Werbkowice lub Pokój Nr 14,
- Listownie na adres Wójt Gminy Werbkowice ul. Zamojska 1, 22-550 Werbkowice,
- W formie dokumentu elektronicznego na adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - w formie dokumentu elektronicznego za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP /yduvf50603/SkrytkaESP.
- Składający wniosek zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.